UNICEF buduje szkoły z plastikowych cegieł pochodzących z recyklingu: edukacja i ochrona środowiska w jednym
Na Wybrzeżu Kości Słoniowej 1,6 miliona dzieci nie ma dostępu do edukacji, a region cierpi z powodu ekstremalnego zanieczyszczenia środowiska. UNICEF znalazł innowacyjne rozwiązanie, aby sprostać tym wyzwaniom: buduje szkoły z plastikowych cegieł pochodzących z recyklingu.
Edukacja, recykling plastiku i budynki warte zamieszkania
Z odpadów z tworzyw sztucznych wytwarzane są cegły budowlane na budynki szkolne. Tak powstają budynki warte zamieszkania i nowe możliwości kształcenia dla dzieci.
Na Wybrzeżu Kości Słoniowej ok. 1,6 mln dzieci nie ma dostępu do edukacji. Jednocześnie problemem regionu jest ekstremalne zanieczyszczenie środowiska, w szczególności odpadami z tworzyw sztucznych. Oba te wyzwania mają niszczycielski wpływ na społeczeństwo i środowisko. Aby rozwiązać ten problem, UNICEF powołał do życia niezwykły projekt mający na celu stworzenie perspektyw na przyszłość dla dzieci na Wybrzeżu Kości Słoniowej, który z przyjemnością wspieramy. W końcu chodzi o tworzenie budynków wartych zamieszkania.
Innowacyjne rozwiązanie UNICEF-u
Budowa szkoły z cegieł z plastiku w Yopougon na przedmieściach Abidżanu, na południu Wybrzeża Kości Słoniowej. © UNICEF/UNI360067/Diarassouba
Dzieci na placu zabaw szkoły w Sakassou, która została zbudowana z cegieł z plastiku z recyklingu. © UNICEF/UN0616769/Dejongh
UNICEF opracował innowacyjne podejście do rozwiązywania tych dwóch problemów jednocześnie. Buduje szkoły z plastikowych cegieł pochodzących z recyklingu. Takie podejście ma kilka pozytywnych efektów:
- Ochrona środowiska poprzez recykling: tony odpadów z tworzyw sztucznych są poddawane recyklingowi i inwestowane w budowę szkół, co znacznie zmniejsza zanieczyszczenie środowiska.
- Wsparcie ekonomiczne rodzin: dzięki recyklingowi także matki mogą pracować na rynku recyklingu, a tym samym zarabiać na utrzymanie swoich rodzin.
- Szanse edukacyjne dla dzieci: nowe szkoły oferują szanse edukacyjne tysiącom dzieci, które wcześniej nie miały do nich dostępu. Dobrze wykształceni nauczyciele i materiały dydaktyczne wspierają rozwój tych dzieci i otwierają im perspektywy na przyszłość.
Wspólnie możemy stworzyć zrównoważoną przyszłość dla wszystkich.